Madagascar 2012

10 januari 2013 - Antananarivo, Madagaskar

We hebben fantastisch genoten van deze bijzondere reis. Een aanrader voor elke reiziger die van avontuur houdt en wel tegen een onverwachte wending kan. Want Madagascar is echt afrika. Zoals ze op Madagascar zeggen, mora mora. (rustig aan)

Op 12 november 2012 zijn we 28 dagen naar Madagascar geweest. We hadden zelf een ticket geboekt vanaf Parijs via het eilandje La Reunion wat op een uur afstand van Madagascar ligt. Dit eilandje is Frans en hoort bij de Europese Unie. Dit was met Air Austral, een betrouwbare vliegmaatschappij. Als je heel lang bent is deze maatschappij minder aan te raden i.v.m. de beenruimte. Service aan boord was erg goed.

We twijfelde van te voren of we op eigen houtje zouden gaan rond reizen. Uiteindelijk hadden we toch besloten dit via Ramartour te gaan doen, een touroparator ter plekke. De eigenaar Jonah is getrouwd met een Nederlandse "Wendy", ze wonen in de hoofdstad. Waar zo ook een guesthouse runnen, Meva Guesthouse. Een heerlijke plek ook om even te acclimatiseren bij aankomst in Madagascar. Hier waren we achteraf erg blij mee. Alles was top geregeld! Stukke goedkoper dan de reisorganisaties vanuit Nederland. En ook leuk om gebruik te maken van een plaatselijk familie bedrijfje.

Tips voor vliegmaatschappijen:
www.airaustral.com       via het franse eiland La Reunion
www.corsair.com
www.airmauritsius.com  via Mauritius
www.airfrance.com

Weetjes:
-De weg naar de plaats Tsingy Narional Parc is een onverharde moeilijke weg. Deze doe je altijd met een 4x4, in het regenseizoen is er meer risico om vast te komen te zitten. Neem altijd genoeg snacks mee voor onderweg. Wij vonden het een geweldige route!
-Op de markten in Madagascar staan kraampjes met 2e hands kleding. Hier kochten wij steeds kleding om vervolgens onderweg weer weg te geven. Zo steun je de mensen op 2 manieren.
-Je kan op Madagascar op verschillende locaties mooi duiken en snorkelen. Wij hebben gedoken op het eilandje Nosy Be. Periode oktober november beste periode voor de whaleshark i.v.m. plankton. Wij hebben hem helaas gemist!
- We hebben gedoken bij: http://www.madagascar-nosybe.com/ing/sub/FD/DM.htm Een Zwitserse dame, ze duikt alleen met kleine groepen. Een aanrader.

Mocht je meer info van ons willen, reageer dan gerust!