Voorbereidingen......

29 augustus 2009 - Purmerend, Nederland

Lieve allemaal,

Nog een paar dagen te gaan en dan gaan we eindelijk. Natuurlijk hebben we er vreselijk veel zin in, maar we gaan ons leven hier toch ook wel missen hoor. Daarom zijn we nu nog een stevige dosis Holland aan het innemen om de komende 4,5 maand goed door te komen.

Zo zingt Jacqueline extra hard mee met Borsato, zijn we lekker wezen wandelen in de Eilandspolder, genieten we extra van elke bruine boterham en zaterdagavond staan er spruitjes, aardappelen en uiteraard een bal gehakt op het menu.

Als hoogtepunt ben ik (Paul) vorige week zondag met mijn moeder en mijn zus een rondje wezen vliegen in een Chessna. Fantastisch!!!!! Vanuit de lucht is Noord-Holland (en dan met name de Beemster) nog mooier. De rijstevelden en palmbomen zullen wel verschrikkelijk hun best moeten doen om nu nog indruk te maken.  We hebben fantastische foto’s gemaakt van het landschap, van oma op het balkon en van het huis van de buren van Ivo en Maaike (sorry, volgende keer mik ik beter okee?).

Deze dagen staan in het teken van afscheid nemen en van het afwerken van onze “to do-lijstjes”. Hierop staan onder andere “huis opruimen”, “tuinieren” (wij voelen ons niet te goed om hulp te accepteren….), “kapper” en natuurlijk “tas inpakken”.

Waar deze week een hele dikke rode streep doorheen is gegaan is het actiepunt ‘werk’. Jacqueline heeft dinsdag voor de laatste keer passagiers ingecheckt in Amsterdam voor Intercruises. Maar heeft de laatste paar weken al veel minder gewerkt, dus was eigenlijk al een beetje werk af. Daardoor kon ze al een beetje vakantie vieren met de nodige uitjes, shoppen, borrels, dagjes strand en bios. Voor Paul is er donderdag een tijdelijk einde gekomen aan het bestaan als loonslaaf. En dat is gevierd!!!!!!! Mede daardoor zijn er gisteren maar weinig punten van de to-do lijst weggestreept. Maar dat maakt niet uit, we hebben toch nog tijd zat (4 dagen).

We zijn inmiddels ook begonnen met onze kuur van malaria-pillen. En daar zijn we inmiddels ook weer mee gestopt…. Vorige week dinsdagavond hadden wij onze eerste Lariam-pil genomen. Deze neem je een keer per week. De lijst van mogelijke bijwerkingen in de bijsluiter was indrukwekkend. En ’s nachts kregen we hier ook alle twee last van. We hebben de nacht  in een soort vage trip gezeten, hadden last van maag en darmen, oorsuizingen en tintelende huid. Allemaal vervelend, maar woensdagochtend was alles wel over, waren alleen gesloopt die dag. Als we dit maar 1 x per week hebben valt het nog wel mee met die pillen. Maar toen werd het vrijdag. Eerst begon Paul met een soort stress/paniekaanval. Zaterdag nog een en toen begon Jacqueline zondag te trippen. Een hele vage ervaring. Stemmingswisselingen, down, stress, verwardheid en een gejaagde ademhaling. In overleg met de dokter toch maar besloten om over te stappen op een minder heftig middel, Malarone. Nu voelen we er niets meer van.

In het kader van afscheid nemen hebben we nog een paar mooie activiteiten in het vooruitzicht. Zo heeft Tim voor ons een afscheidsfeest georganiseerd op een boot. Kosten noch moeiten zijn gespaard. Hij heeft zelfs 700 mensen uitgenodigd om de ruimte op de boot op te vullen, dj’s geregeld en zelfs een dresscode bedacht. Nu is er voor vanavond waarschijnlijk windkracht 6 voorspelt, dus zal het waarschijnlijk een onrustige trip worden. Gelukkig zijn er meer dan genoeg gasten aanwezig die vast wel een manier weten om rustig te worden…..dan wordt de boottocht alsnog “seriously easygoing”.

Maandag gaan we lekker bbq-en met  opa, de oma’s, de ouders en broer, zus neven en nichten. Ook heel erg gezellig, er zullen misschien wat traantjes gelaten worden.

Dit was het weer. Ons volgende bericht zal uit Thailand komen. Doei doei!!

1. Marieke:
    29 augustus 2009
    Hoi Paul en Jacqueline,

Nu wordt het echt spannend!!! Paul als het niet meer wil lukken met het werk als je terugbent, kun je altijd nog collums gaan schrijven!!!

Tot maandag.

XXX Marieke
  2. sita:
    30 augustus 2009
    haaai paul en jacq!

zijn jullie al bijgekomen van 'jullie' feest? toch niet weer 'getript' he ; )
    erg leuk jullie blog!!!! dikke kus, sita
  3. Sanne:
    31 augustus 2009
    Ontzettend veel plezier! Geniet ervan! En houd ons op de hoogte!
    Hoop dat alles nog gelukt is met het fotoplatform!

xx
  4. Simone:
    1 september 2009
    Hoi Lieve schatten.

Wat een mooi verhaal weer.
    Er zijn nog geen tranen gevloied, maar die komen zeker op schiphol. Wij kijken uit naar al de mooie dingen die jullie gaan meemaken, maar het doet pijn om straks zolang van jullie gescheiden te zijn. Gelukkig staat de techniek tegen woordig voor niets, dus kunnen we toch, zij het op afstand, kontact met jullie houden.
    Liefs mama
  5. Ingrid:
    1 september 2009
    Hi guys het is zover, morgen gaat het echt beginnen! Goede vlucht en een lekkere start in Bangkok.
    Liefs Ing&Dick
  6. Peter en Heleen:
    6 september 2009
    Hoi Paul en Jacqueline,

We hadden jullie no willen bellen om een goede reis te wensen, maar hadden een verkeerde vertrekdatumop ons netvlies. En waren dus te laat. Maar vanaf deze plek een hele fijne reis en dat jullie maar een hoop mogen zien en ons daarvan laten meegenieten door de foto's.
    We zullen (een beetje jaloers, da wel) meekijken en mee genieten via deze site.
    Tot schrijfs en dikke kus, Heleen
  7. Thomas en José:
    6 september 2009
    Hallo "Globetrotters"
    Nou het heeft even geduurd maar jullie droomwens gaat nu dan werkelijkheid worden, wij wensen jullie met dit avontuur heel veel geluk, plezier en geniet van alles wat op jullie pad komt.
    Ook wij zullen jullie blijven volgen!!!!

groetjes José&Thomas de Vries (ex collega van jacq)
  8. Marion:
    7 september 2009
    He reizigers, ik ben weer terug van vakantie. Ik heb het heel fijn gehad in Zeeland. Mijn dagje Antwerpen was, ondanks dat het regelmatig regende, heel geslaagd. Al heb ik 'alleen' maar de dierentuin gezien. Is wel een aanrader. Omdat er nog zoveel meer te zien is wil ik in maart een weekje naar Antwerpen. Maar dat is nog zo ver weg.
    Zijn jullie al aan het couch surfen? En bevalt het in Bangkok?
    Groetjes, Marion
  9. Olga:
    9 september 2009
    Hey Jacq&Paul! Hoe hebben jullie het daar aan de andere kant van de wereld? Waarschijnlijk erg leuk, want we horen helemaal niks meer van jullie.. :-P

Hier alles goed, vrijgezellenfeestje van Deb was errug geslaagd! Hebben ons portie teambuilding wel weer gehad, haha.

Nou heel veel plezier nog, deze aankomende 3 maanden en 3 weken :-D

xxx Olga