Onze 1e week in Thailand

9 september 2009 - Chiang Mai, Thailand

Hallo fans!

Hier is dan ons eerste verslag vanaf locatie. We typen dit bericht in een veel te warm klein internetcafeetje in Ciang Mai (Noord-Thailand). Bij ons is het nu ongeveer 8 uur 's avonds, wat betekent dat het bij jullie ongeveer 3 uur 's middags is.

Allereerst de overview van de 1e week:

" Wauw, het is hier fantastisch!!!!!" .

Dan nu wat meer diepgang......

Na een goede vlucht zijn we aangekomen in onze luxe guesthouse. Goede kamer, restaurant en een heerlijk zwembad naast de rivier. De eerste dagen stonden in het teken van relaxen en de stad verkennen. Zo hebben we ons heerlijk laten masseren, hebben we lekker gezwommen en zijn we er een paar keer op uit geweest om de "buurt" te verkennen. Een van onze eerste uitstapjes was naar Lumpini Park. Een park waar veel Thai komen om te aerobiccen. Hilarisch om te zien. Vooral omdat ze niet uitstraalden dat ze er zin in hebben. wat ook weer niet gek is als je bedenkt dat het gewoon nog ruim 30 graden is als ze beginnen. (rond half vijf 's middags). Verder lopen er in Lumpini Park heel veel grote hagedissen rond (laatst ook op het NOS-journaal). Deze zijn beschremd en leven van de vele vissen die in de vijvers zitten. Eentje heeft voor onze neus een vis gevangen en deze smakelijk naar binnen gewerkt aan de waterkant. Leuk om te zien, maar we hadden niet verwacht dat we dit soort taferelen al midden in Bangkok zouden zien. Is toch meer iets voor de jungle. Een uniek uitstapje was Club Sirocco, dat boven op hotel Lebua is gevestigd. Op de 64e etage wel te verstaan. Hier hadden we een prachtig uitzicht over de skyline van Bangkok by night. De club zelf was zeer chique, maar erg sfeervol. Vanwege het superstrikte deurbeleid heeft Jacqueline 's middags nog schoentjes moeten kopen voor 2 euro om naar binnen te mogen.

Verder hebben we in de eerste dagen vooral de stad en de mensen geobserveerd. Bangkok is echt een enorme stad en verschrikkelijk druk en hectisch. Dat is wel even wennen, maar wel leuk. We zijn door de stad getrokken met behulp van taxi's, verschillende soorten boten, skytrain, de fiets (later meer) en de benenwagen. De tuktuk staat nog in de planning. Ook zijn we al afgezet bij het kopen van slippers. Het afdingen gaat steeds beter, maar we kunnen nog een hoop leren.

Na drie nachten guesthouse zijn we naar onze nieuwe verblijfadres vertrokken. Via Couchsurfing hadden we een slaapplaats geregeld bij Martin en Tik, locals (nou ja bijna, want Martin is Engels). Het was voor ons de eerste keer dat we bij andere mensen sliepen via Cousurfing. Zelf hebben we wel al drie keer mensen te gast gehad. En dit was een hele goede ervaring. Dit lag voor een groot deel aan de relaxte instelling van onze hosts en het luxe appartementencomplex waar zij in woonden en met name aan het huge zwembad!! Martin en Tik hebben ons van onze angst voor het eten van de straatstalletjes afgeholpen. Dit is kwalitatief goed, erg lekker en vooral supergoedkoop! Op de laatste avond hebben we ze mee uit eten genomen naar een lokaal straattentje. Wij hebben ze getrakteerd op veel eten voor vier personen met drank. Dat vonden ze leuk, maar ze waren niet heel erg onder de indruk. De rekening bedroeg dan ook nog geen 8 euro... Wij waren stomverbaasd en baalden ook wel een beetje. We hebben de dagen daarvoor dus steeds veel te veel betaald voor ons eten!

Eergisteren zijn we op de fiets door Bangkok geweest. Met een tour van Co van Kessel. Een echte aanrader en neem de tour van vijf uur. Je fietst door de smalste straatjes van China Town, sloppenwijken, rijstvelden,over marktjes en zelfs dwars door tempels. Verder zijn we een heel stuk met de boot geweest. Door deze tour kom je in aanraking met de Thaise bevolking en met name de kinderen vinden ons ook een bezienswaardigheid. Daarom moesten we regelmatig high-fivend door groepjes schoolkinderen slalommen. Je komt echt op plekjes van Bangkok die je anders nooit zult zien.

Gisteren zijn we met de nachtrein van Bangkok naar Chiang Mai vertrokken. Zeer comfortabele reis gehad. Alle twee heerlijk geslapen en 's ochtends werden we gewekt met uitzicht op het mooie binnenland. Met slechts twee uur vertraging zijn we vanmiddag in Chiang Mai aangekomen. Op het eerste gezicht lijkt een rustigere stad dan Bangkok en is de temperatuur aangenamer. We slapen in het Lai Thai Guesthouse, uiteraard met zwembad. We houden het hier nog wel even uit.

We gaan nu proberen de foto's te uploaden. Mochten jullie niets zien....helaas, dan moeten jullie wachten op een volgende keer.

Daarna stoppen we ermee. We zitten nu al zo lang achter de computer dat het bijna weer op werk begint te lijken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Lieve allemaal, tot de volgende keer maar weer. Wij hebben natuurlijk hele verhalen, maar houd ons ook op de hoogte van jullie avonturen ;-).

Doeidoei!

Paul & Jacqueline

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. oma Wil:
    9 september 2009
    Leuk dat jullie het naar je zin hebben, ik ben weer thuis van een week Duitsland. het feest van kees en Yvonne was erg geslaagd.veel bloemen en kado,s.We zijn ook bij Marye en bernard geweest om de baby te zien. een mooi kindje.Tot het volgende bericht.Ook nog bedankt voor jullie kaart. liefs van oma wil.
  2. Sandra Bakker:
    Wat gaaf zeg! Ik blijf jullie avonturen volgen. Liefs Sandra
  3. mama:
    Lieve Paul en Jacqueline
    Wat een leuk verslag. We genieten op afstand mee.
    liefs mama
  4. Tirza:
    Hoi
    Wat gaaf!!
    Goed te lezen dat jullie het naar je zin hebben.
    Geniet er lekker van, en blijf vooral doorgaan met verhalen schrijven!
  5. Carla:
    Hey Paul en Jacq!!!

Wat een heerlijk verhaal, nu al.. Net een week weg en al van alles meegemaakt!
    Nou ik hou jullie in de gaten!! :)

Plezier!!

Groetjes Carla & Roelof
  6. welmoed:
    hallo,
    jeetje klinkt nu al gaaf!
    leuk dat jullie ons van jullie rondreis mee laten genieten!
    ik hoop nog veel meer te lezen,
    wij zijn vanaf morgen heel burgelijk 2 weken naar turkijen, maar als we terug zijn lees ik vast weer een verslag van jullie.
    lekker genieten !!! dikke kus !
  7. Stephane:
    Hey daar,

Goed om te horen dat alles goed gaat en dat jullie het naar jullie zin hebben. Het avontur is net begonnen en er zullen nog mooie verhalen komen. Wij hebben besloten om ook even lekker weg te gaan in october naar Curacao. Groetjen en plezier
    Stephane & Lenneke
  8. Sandra:
    Hey,

Wat een heerlijke verhalen!!! Een week geleden zaten jullie nog in het vliegtuig. Ik blijf jullie volgen. Erg leuk!

Kleine samenvatting Vrijgezellenfeest Deb:
    Het was super gaaf mooi weer en we hebben heel veel lol gehad.
    We begonnen de dag met tokkelen, abseilen en klimmen smiddags kanoen en savonds nog een dropping in een heel donker bos en als afsluiter een kampvuur. Erg geslaagd!

Heel veel plezier nog in het zeer mooie Thailand

Groetjes Sandra
  9. mama:
    11 september 2009
    Lieve Paul en Jacqueline
    Ik heb genoten van jullie verhaal. Jullie kunnen wel een boek schrijven over alles wat je meemaakt. Leuk dat jullie al zoveel gezien hebben. Geniet verder. Liefs Oma Steen
  10. Simone:
    11 september 2009
    Hallo Lieve Paul en Jacqueline,

Heerlijk om jullie verhaal te lezen. Doe mij er elke dag maar 1.
    leuke foto's. die "luie" chinees op die stoel, toen het fotootje klein was dachten wij even dat Paul een siesta hield.
    Hier gaat alles verder zijn gangetje.

Liefs mama
  11. Wijndel Albertsma:
    12 september 2009
    Geweldig !
    Ik blijf jullie volgen ...

gr, Wijndel.
  12. Marieke:
    13 september 2009
    Lieve Paul en Jacqueline,

Wat een leuk verslag!!! Een week daar en wat hebben jullie al veel meegemaakt.

Liefs Marcel, Marieke, Jordy en Nadine
  13. Marion:
    14 september 2009
    Hoi wereldreizigers, wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. De foto's zijn weer geweldig.
    Hier alles zijn gangetje. Al weer een week gewerkt, nu tweede week sinds ik terug ben van vakantie. Ik ben aan vakantie toe. ;-)
    Dit weekend weer samen met Simone de hond in het Purmerbos uitgelaten. 'sMiddags lekker op het balkon gezeten in het zonnetje. Gisteren bij Dennis+Cisca geweest om weer even te genieten van Danilo. Het was heel gezellig. Met de buurtjes en Dennis+Cisca gegeten. Was jammie. Tot horens. Gr, Marion
  14. Joyce Hulzebosch:
    14 september 2009
    Hey!

Wat leuk dit zeg! Klinkt goed jullie verhalen. Nog heel veel plezier toegewenst en ik zal aan jullie denken, nu nog een paar dagen bij REAAL en daarna vanaf Mauritius. Nogmaals bedankt voor het lenen van jullie Lonely Planet!

Groetjes Joyce
  15. Laura Gaeta:
    16 september 2009
    klinkt egt leuk daar.
  16. yolanda:
    20 september 2009
    wat geweldig om dit allemaal te lezen leuk om dit allemaal mee te maken hoor geniet er lekker van groetjes yolanda en henk
  17. Aron:
    25 september 2009
    He gasten,
    Leuk om jullie verslag te lezen!
    Ik mis de BTV-gesprekken wel hoor.
    grt Aron